ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ :
~~ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ~~~
ΣΚΟΠΟΣ: Η ευαισθητοποίηση
των παιδιών για τα αδέσποτα ζώα και η ενθάρρυνση για απόκτηση θετικής στάσης
γι’ αυτά.
Στόχοι:
Τα
παιδιά επιδιώκεται:
. Να
διακρίνουν τα ζώα σε δεσποζόμενα και
αδέσποτα.
·
Να
αναφέρουν τα αίτια της ύπαρξης των αδέσποτων.
·
Να
αναφέρουν και να διακρίνουν τις διαφορές των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων.
·
Να
κατονομάζουν τις συνέπειες τις ύπαρξης των αδέσποτων.
·
Να
προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης του ζητήματος (ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ)
Ξεκινήσαμε το θέμα με την επίσκεψη μιας κούκλας στο νηπιαγωγείο μας ΛΙΖΑΣ που μας αφηγήθηκε μια ιστορια :
(Η
ιστορία που μας αφηγείται η αγαπημένη κούκλα κουκλοθέατρου της τάξης σχεδιάστηκε για
να εμπλακούν τα παιδιά γύρω από το θέμα
των αδέσποτων. Η ιστορία μας βοηθάει να εμπλέξουμε δραστηριότητες στην τάξη και για για τον υπολογιστή.)
ΙΣΤΟΡΙΑ:
_
Καλημέρα παιδιά! Χαίρομαι που βρίσκομαι ξανά μαζί σας!
Για
πείτε μου τι κάνατε εχτές: .................................................
Α……. .... μου
άρεσαν όλα όσα άκουσα. Να σας πω και εγώ
τι έκανα. Πήγα μαζί με τα αδέλφια μου και τους γονείς μου σε ένα πάρκο.
Το πάρκο ήταν μεγάλο ,γεμάτο πρασινάδα με ψηλά δέντρα και με πολύχρωμα λουλούδια. Είχε και άλλες
οικογένειες εκεί, μερικοί άνθρωποι είχαν φέρει τα σκυλάκια τους και τα γατάκια
τους για να παίξουν κι εκείνα χαρούμενα
και ελεύθερα.
Έτσι
έβγαλα φωτογραφίες τα ζωάκια που υπήρχαν εκεί. Μου αρέσουν πολύ τα ζωάκια και
ειδικά τα σκυλάκια και θα ήθελα πολύ να είχα κι εγώ ένα! Εσάς σας αρέσουν τα
ζώα; Έχετε σπίτι σας;
……………Δεν
ήταν μόνο όμως αυτά τα ζώα παιδιά! Είδα
και άλλα ,να περιφέρονται μόνα τους στον πάρκο αλλά και στο δρόμο καθώς
γυρίζαμε σπίτι. ….και τα φωτογράφισα και αυτά με βαριά καρδιά...................................
Όταν
έφτασα σπίτι είδα τις φωτογραφίες που είχα βγάλει μέχρι τώρα. Τις έφερα να σας τις δείξω κι εσάς γιατί πολύ στεναχωρηθηκα με αυτά που είδα .. και θελω την γνωμη σας ...
(Δείχνουμε
στα παιδιά χαρακτηριστικές εικόνες στο power point από αδέσποτα και
δεσποζόμενα ζώα και μας τα περιγράφουν.
Αφού μας τα περιγράφουν καταλήγουμε σε ποια είναι τα αδέσποτα και ποια τα
δεσποζόμενα...
( << ΄Αρα παιδιά, ποια ζωάκια έχουν
κάποιον να τα φροντίζει και ποια όχι;>>)
Οι εικόνες έδωσαν αφορμή για πολλή συζήτηση και διερεύνηση για τις πρότερες γνώσεις των παιδιών επί του θέματος , όλοι κάτι είχαν να πουν κάποια ιστορία για κάποιο αδέσποτο σκυλάκι κλπ κλπ.,,
Στην συνέχεια διαβάσαμε το :
Η ιστορία μας μιλάει για τον Μάγκα, ένα ζωηρό κουταβάκι, κατοικίδιο μιας τριμελούς οικογένειας. Η ζωή μαζί τους είναι γεμάτη παιχνίδια, ώσπου ξαφνικά μια μέρα αλλάζουν όλα. Λίγο πριν ξεκινήσουν οι διακοπές, η οικογένεια τον αφήνει μόνο στον αυτοκινητόδρομο να περιπλανιέται στο αυτοκίνητα που τον προσπερνούν με μεγάλη ταχύτητα. Το ίδιο ξαφνικά πεινασμένος, διψασμένος όπως είναι, ο Μάγκας βρίσκεται στην είσοδο ενός μεγάλου πάρκου…
..............όπου τελικά εκεί καταλήγει να υιοθετηθεί ξανά από άλλη οικογένεια ,,,,με την
σύμφωνη γνώμη όλων ομως ότι όταν υιοθετούμε ένα ζωάκι αναλαμβάνουμε και όλη την ευθύνη για την φροντίδα του .
Έπειτα συζητήσαμε για το πως ένιωθε ο Μάγκας όταν έμεινε αδέσποτος και πως όταν ξαναβρήκε σπίτι !
τρόμο, φόβο ,μοναξιά ,απογοήτευση
αλλά
και χαρά, ευτυχία, αγάπη όταν ξαναβρήκε σπίτι
Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε μια ομαδικά αφίσα με το τι ένοιωθε το μικρο σκυλάκι που στην αρχή ήταν δεσποζόμενο κι έπειτα αδέσποτο
Στην συνέχεια παίξαμε θεατρικό παιχνίδι !!!
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες ,
η κάθε μια ομάδα από 2 δυάδες,
έδειχναν με παντομίμα στα παιδιά πως φροντίζουν τα ζώα τους και πως αισθάνονταν αυτά ( καλή σχέση ανθρώπου με ζώα )
,
ΤΑ ΧΑΙΔΕΥΟΥΜΕ |
ΤΑ ΤΑΙΖΟΥΜΕ |
ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΠΑΝΙΟ |
ΤΑ ΧΤΕΝΙΖΟΥΜΕ |
ΤΑ ΓΑΡΓΑΛΑΜΕ ΧΕΧΕΧΕ |
ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ |
ΤΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟ |
ΤΟΥΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΕΜΒΟΛΙΑ |
ΤΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΜΕ |
ΤΑ ΠΑΜΕ ΒΟΛΤΑ |
Η άλλη ομάδα έκανε το αντίθετο :τα έδιωχναν για διαφόρους λόγους...που ανέφεραν τα παιδια ..
Εκεί εξέφραζαν τα συναισθήματα τους και τα ζώα και οι άνθρωποι.
Γιατί δεν τα ήθελαν πια ,,;
-φύγε δεν σε θέλω τρως πολύ !!!!!!!!!
-Ξουτ θέλω να πάω διακοπές, δε σε παίρνω μαζί μου !! |
-Έξω ...κάνεις πολλή φασαρία!! |
- Φύγε , ΣΕ ΒΑΡΕΘΗΚΑ ,θα πάρω αλλο ζωάκι!! |
Παιχνίδι στον
υπολογιστή.
Λογισμικό : kindspiration
Aυτή η δραστηριότητα θα πραγματοποιηθει αύριο στην γωνιά του
υπολογιστή κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Η νηπιαγωγός καλεί
κάθε παιδί ένα-ένα, το ξεναγεί στο περιβάλλον του kidspiration και συγκεκριμένα τα ζητούμενα της
δραστηριότητας.
Το παιδί καλείται να επιλέξει τα ζωάκια που
θεωρεί ότι τα φροντίζει ο άνθρωπος και κατοικούν μαζί με αυτόν. Κάθε παιδί
εργάζεται ατομικά και η νηπιαγωγός αποθηκεύει τις εργασίες ώστε να έχει εικόνα
αν τα παιδιά διαχώρισαν σωστά τα δεσποζόμενα από τα αδέσποτα. Καλεί δε όποια
παιδιά μπορούν να γράψουν το όνομα τους
με κεφαλαία γράμματα και να αποθηκεύσουμε
την εργασία του.
και συνεχίζουμε,,,,,,,,,,
(ΣΗΜ: ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΕΕς ΓΙΑΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΧΩ ΔΑΝΕΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚΤΗΣ LILI
ΕΔΩ)
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΜΕ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕ ΛΕΞΕΙς ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΝ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑΚΙΑ ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ;
ΟΙ ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΑΠΟΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ
ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕ ΛΕΞΕΙς ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΝ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑΚΙΑ ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ;
ΟΙ ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΑΠΟΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Σέβα πρώτα από όλα συγχαρητήρια που ασχολήθηκες με αυτό το τόσο ευαίσθητο πρόβλημα και ευαισθητοποιείς τα παιδιά πάνω σε αυτό!!!!!!Οι βιωματικές δραστηριότητες σου είναι εξαιρετικές !!!!!Χίλια μπράβο κορίτσι μου!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΕΒΑ!!!!ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ......
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο Σέβα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευαίσθητο θέμα, αγαπημένο για τα παιδιά, υπέροχες δραστηριότητες.......και με τεχνολογική υποστήριξη.......... η ομαδική σούπερ !!!
Πολύ ωραίο θέμα, εξαιρετική η ιδέα του βιωματικού και πολύ ωραίο το στήσιμο στο kidspiration. Καλή συνέχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟΣΕΝΑ!! ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ... ΓΕΜΑΤΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ!
Συμφωνώ με τα κορίτσια για το θέμα σας, είναι υπέροχο και η προσέγγισή σου πολύ τρυφερή Σεβάκι! Καλή συνέχεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΑ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ !!!!!!!!ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΟΥΠΕΡ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με Μυρτώ Σέβα! Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχχααα εξαιρετική προσέγγιση ,την καταχάρηκα!!!!Μπράβο Σέβαααααααααα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ τώρα τι να πω ?.......με κάλυψαν οι προλαλήσαντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως μας έδειξες και πάλι από την ευαίσθητη ματιά σου πως προσέγγισες τόσο καταπληκτικά το θέμα χρησιμοποιώντας τεχνολογία, σωματική έκφραση, ζωγραφική....μπράβο σας
λατρεμένο θέμα, λατρεμένη Σέβα!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερή προσέγγιση Σέβα!!! Τα πάντρεψες όλα με μοναδικό τρόπο, μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή